Nordplus Junior 2021 dvišalės partnerystės projektas „Kodėl mums reikalinga „žalia“ ateitis?“ (2021–2022 m.).
Projekto tikslas buvo padėti Lietuvos ir Suomijos mokiniams išsiaiškinti priežastis, kodėl mums reikia ekologiškesnės ateities ir paskatinti vaikus imtis veiksmų. Jei jaunoji karta supras ekologiškesnės ateities tikslą, jie tuo pasirūpins.
„Gabijos“ progimnazijos mokytojai per Sporto dieną Lietuvoje organizavo mokyklos bendruomenei miško pasivaikščiojimus ir žygius prie Baltijos jūros. O mokiniai iš Suomijos praleido tris dienų Alandų saloje tyrinėdami gamtos rezervatus. Mokiniai lankė edukacines pamokas apie sąvartynus vietinėse institucijose, kad suprastų, kiek šiukšlių žmonės kasdien sukaupia ir suprastų, kaip tinkamai jas perdirbti. Projekto dalyviai taip pat pasodino medžius ir organizavo „žaliąjį kampelį” klasėje ir dabar jie aktyviai rūpinasi augalais.
Mokytojai Klaipėdoje surengė vietinį renginį „Teens and A Greener Future“, kuriame dalyvavo mokiniai iš keturių vietinių mokyklų. Mokiniai pristatė savo idėjas, kaip paversti mūsų planetą ekologiškesne vieta gyventi ir atsakė į pagrindinį klausimą: kam mums reikia ekologiškesnės ateities?
Lietuvos ir Suomijos mokiniai dalyvaudami projekto veikloje ieškojo atsakymų ir per pamokas. Projekto veikla buvo integruota į šiuos dalykus: fizinis ugdymas (sveika gyvensena), biologija (žmogaus kūnas, gamta), anglų kalba (mokytis žodyno, bendravimas), matematika (medžių gyvenimo trukmė, žmonių skaičiaus kaita, tarša), menas ir IT (skrajučių, maišelių siuvimas).
2022 m. gegužės–birželio mėn. įvyko internetinis mobilumas tarp Lietuvos ir Suomijos mokinių ir mokytojų. Jose dalyvavo 57 mokiniai ir 7 mokytojai iš abiejų institucijų. Dvi savaites mokiniai galėjo bendradarbiauti ir keistis sukurtais vaizdo įrašais, plakatais, pristatymais tokiomis temomis kaip sąvartynai ir perdirbimas, medžių sodinimas mokyklos kieme, šiukšlių rinkimas parke, pėsčiųjų/žygių nauda žmogui Lietuvoje/Suomijoje, nuotraukų siuntimas iš įvairių daiktų, pagamintų iš antrinių žaliavų, parodos. Tokia veikla leido paskatinti daugiakultūriškumą ir Lietuvos ir Suomijos mokytojų ir mokinių bendradarbiavimą.
Mokytojai tobulino projektų valdymo įgūdžius, dalinosi edukacine patirtimi su partneriais. Mokiniai geriau suvokė naudą, kurią žmonijai duoda ekologiškesnė ateitis. Taip pat išmoko rūpintis gamta ir savo gerove. Pagerėjo lyderystės, konkuravimo įgūdžiai bei mokinių savivertė ir mokymosi motyvacija.
Dalyviai – Klaipėdos miesto „Gabijos“ progoimnazija ir Suomijos miesto Turku Kahari mokykla.
Irina Šaripova, Raimonda Salienė, projekto koordinatorės
Skaityti daugiau: nuorodoje