Sėkmės istorija. Kupiškio Povilo Matulionio progimnazija
Pasiteiravę ar Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos direktorius, Rimvydas Latvys, galėtų papasakoti apie savo patirtį įgyvendinant Nordplus projektą, sėkmes ir iššūkius, jis nei kiek nesudvejojo ir mielai atsakė į visus klausimus. Taip pat užsiminė, kad apie švietimo mainų paramos fondą žino nuo pat jo įsikūrimo pradžios, nes švietimo bendruomenė puikiai žino fondo veiklas.
Rimvydai, papasakokite apie įgyvendintą Nordplus projektą.
2016 m. vasario-kovo mėnesiais Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos administracija, gamtos mokslų ir anglų kalbos mokytojai parengė paraišką Švietimo paramos fondui „Nordplus“ programos finansavimui gauti. Gegužės mėnesį gavome atsakymą, kad paraiška tinkama ir mums skirtas finansavimas. Džiaugsmas buvo neapsakomas, maža to, progimnazijai suteikta atsakomybė administruoti šį projektą. Projektas vyko trimis etapais: Latvijos Respublikos Talsi rajono Pastendės mokykloje, Estijos Respublikos Võru pagrindinėje mokykloje ir progimnazijoje. Projektu „STEAM-realus pasaulis“ siekėme, kad būtų galimybė keistis gerąja patirtimi, kartu kurti, tyrinėti, eksperimentuoti, atrasti STEAM veiklas aplink mus ir kasdieniame gyvenime.
Kas paskatino rašyti projektą? Kas džiugino, o kas neramino?
Esame garsaus miškininko Povilo Matulionio vardu pavadinta progimnazija ir didelį dėmesį skiriame mokinių gamtamokslinei veiklai, todėl kilo mintis pasidalyti savo patirtimi ir pasimokyti iš kitų kaimyninių Baltijos šalių mokyklų. Džiaugiamės, kai mūsų vizija susidomėjo Latvijos ir Estijos mokyklos. Galbūt neramino finansavimo aspektas ir ar sugebėsime administruoti projektą. Tačiau visos baimės buvo įveiktos, džiaugiamės nauja patirtimi ir partneryste.
Kas Jums labiausiai patiko vykdant projektą, ar buvo netikėtų, nenumatytų aplinkybių?
2016-2017 metais labai džiaugėmės matydami su kokiu džiaugsmu mokiniai atlieka įvairias gamtamokslines veiklas, mokosi, bendrauja, žaidžia, sportuoja. Todėl 2019 metais nusprendėme rašyti naują projektą – „Tarmės ir senieji liaudies amatai“. Pirmas etapas jau įvyko Estijos Respublikos Võru pagrindinėje mokykloje, gegužės mėnesį suplanavome kitą etapą Latvijos Respublikos Talsi rajono Pastendės mokykloje, tačiau koronaviruso pandemija mūsų veiklas koreguoja, tad tikimės, kad atnaujinsime veiklas rugsėjo-lapkričio mėnesiais.
Ar prieš tai turėjote patirties vykdant projektus ir kuo šie projektai buvo kitokie nei kiti?
Tarptautinės patirties vykdant projektus neturėjome, todėl veiklas organizavome taip, kad mokiniams būtų praktinė nauda, kad jie galėtų dirbti tarpvalstybinėse grupėse ar grupelėse, atrastų naujus draugus, susipažintų su kitų šalių kalba, kultūra ir tradicijomis. Pavyzdžiui, kaip yra pagaminamas medinis šepečio kotas, koks yra visas procesas, nuo medžio nupjovimo iki pardavimo prekybos centre, kokias liaudies dainas atlieka ir šokius šoka latviai bei estai?
Kokią patirtį gavote bendraudami su kolegomis iš užsienio, kas Jus vienijo, galbūt Jūsų požiūriai kažkur išsiskyrė?
Su kolegomis iš užsienio susidraugavome ir draugaujame iki šiol. Jei išsiskirdavo požiūriai, visada rasdavome kompromisą.
Ar planuojate ir toliau tęsti veiklas su švietimo projektais? Jei taip, galbūt jau dabar žinote, ką ateityje darytumėte kitaip?
Šiais metais turime pabaigti 2019-2020 metų projektą. Veiklas riboja finansinių lėšų paskirstymas. Dabar gauname 80 procentų projektui skirtų lėšų, o 100 procentų gausime tada, kai įvykdysime veiklas ir už tai atsikaitysime. Todėl reikia kruopščiai suplanuoti visas veiklas, rezervacijas, kad galėtume atidėti atsiskaitymus ir sumokėti, kai gausime likusią sumą, o tai užtrunka ir metus ir daugiau.
Kaip paskatintumėte, padrąsintumėte kolegas pradėti domėtis švietimo projektais?
Jei jūs norite pažinti naujus žmones, naujus kraštus, susidraugauti ir patirti neatrastas emocijas, nebijokite rašyti Nordplus paraiškas!
Nuoširdžiai dėkojame p. Rimvydui Latviui už skirtą laiką, nuoširdžius atsakymus ir linkime sėkmės toliau bendradarbiaujant su švietimo mainų paramos fondu!